Prokrastinácia alebo chorobné odkladanie dôležitých úloh na neskôr

Prokrastinácia alebo chorobné odkladanie úloh na neskôr je súčasťou takmer každého z nás. Namiesto toho, aby sme sa vrhli na povinnosti, zaoberáme sa nepodstatnými činnosťami, ako je napr. surfovanie po internete, čítanie motivačných kníh, upratovanie a dôležité povinnosti odkladáme na neskôr. Veď to poznáte…

Prokrastinácia častokrát vedie k stresu, máme pocit vlastnej neschopnosti, sme nešťastní, nestíhame si plniť povinnosti a vedie to len k ďalšej prokrastinácii.

Každý z nás už určite počul o motivácii vnútornej a vonkajšej a každému z nás je určite jasné, ktorá má na nás väčší vplyv.

Vonkajšia motivácia nás nenaplní takým pocitom šťastia, ako tá vnútorná. Potrebujeme víziu, ktorá je dlhodobá a pomáha nám určiť si priority, a potom nebudeme odkladať dôležité aktivity na neskôr.

Ak už nechcete robiť veci na poslednú chvíľu, mali by ste sa zamerať na 3 body:

  • Prekonať negatívne emócie
  • Zvládnuť rozhodovacie paralýzy
  • Opustiť svoju komfortnú zónu

Bohužiaľ, sme generácia prokrastinácie, nakoľko sme nútení organizovať si svoj čas a sme zodpovední za to, ako ho trávime. Našťastie ale nie je prokrastinácia vrodená, tak ako je naučiteľná, je aj odučiteľná. S pevnou vôľou menej prokrastinujeme a sme spokojnejší, vyrovnanejší, máme lepšie výsledky v práci aj lepšie vzťahy.

Vytvorte si návyky, vďaka ktorým sa vymaníte z kolotoča prokrastinácie. Najdôležitejšie a najťažšie je začať. Spíšte si body, čo chcete v daný deň urobiť, vytýčte si čas na to vyhradený a snažte sa to dodržať. Odmeňte sa. Ale až po splnení úlohy.

Ľudia zvyknú viniť z prokrastinácie sociálne siete. Obviňujú facebook, či instagram, že im kradne čas. Pravda je však taká, že ten čas si kradne človek sám. Všetko je len o Tebe!

S prokrastináciou Ti vie pomôcť aj virtuálna asistentka, ktorá svoju prácu miluje, nie je demotivovaná, a preto neprokrastinuje 😊.