Oplatí sa platiť virtuálnu asistentku? Jednoznačne áno!

Pre firmy je možnosť delegovať niektoré svoje činnosti a úlohy na virtuálnu asistentku veľkou výhodou. Najmä pre menšie spoločnosti, ktoré nemajú vlastné marketingové oddelenie, PR oddelenie, sekretariát alebo nevedia sami spravovať svoj web a sociálne siete je virtuálna asistentka ideálnym riešením. 

Virtuálna asistentka je odborníkom na oblasť, v ktorej si firmy nechcú alebo nemôžu dovoliť ako stáleho zamestnanca. Virtuálne asistentky sú skôr nezávislými dodávateľmi ako zamestnanci. Klienti tak nie sú zodpovední za žiadne poistenie, dane, atď. Keďže virtuálna asistentka pracuje z domu (alebo z iného vzdialeného miesta), klient tak nezabezpečuje vybavenie kancelárie a virtuálna asistentka sa stará o svoje vybavenie či už sa jedná o počítač, telefón, tlačiareň a iné kancelárske vybavenie.

Pri využívaní služieb virtuálnej asistentky tak firma ušetrí náklady na vytvorenie pracovného miesta, na vybavenie, školenia a certifikáty zamestnanca, na odvody a iné poplatky spojené s pracovným miestom. Neplatí asistentke prestávky na kávu, obedy, dovolenky ani návštevu lekára. Platí iba za vykonanú prácu pre svoju firmu a na svojom projekte. 

Cenník prác virtuálnej asistentky sa odvíja od jej praxe, skúseností, odborných a jazykových znalostí. Hodinová sadza sa pohybuje v rozhraní 5€ – 15€ na hodinu. Nie vždy platí, že najlacnejšia ponuka je tá najvýhodnejšia. Čo jedna asistentka vie spraviť za hodinu, inej môže trvať hodín niekoľko, čiže v konečnom dôsledku vás lacnejšia alternatíva môže stáť viac. 

Preto odporúčam si asistentku vyskúšať na jednej, dvoch úlohách a až potom uzatvárať dlhodobé spolupráce.